Ana içeriğe atla

Landing Page Nedir ? Целевая страница

Landing Page ( İniş Sayfası ) Nedir ?
Belirli bir pazarlama hedefi (conversion) olan web sitenizdeki herhangi bir sayfaya “landing page” (iniş sayfası) denir. İniş sayfalarının reklamlarınızla ilişkisi yatırım geri dönüşünü önemli ölçüde etkiler. İniş sayfalarında genellikle aşağıdaki aksiyonlar çevirim (conversion) olarak adlandırılır.
Bir form doldurulması
Bir sayfaya ulaşma
Bir doküman indirilmesi
Bir şey satın alınması
Landing Page neden önemlidir?
Yaptığınız reklam kampanyasının bir amacı varsa (ki mutlaka olmalı), ziyarteçilerin sayfanızı ziyaret edip bu dönüşümü sağlamadan gitmeleri size sadece yüklü bir reklam ve hosting faturası oluşturur. Bu yüzden, ziyaretçilerinizin dönüşüm oluşturması için yapılması gerekenleri sayfanızda mutlaka uygulamalısınız. Yatırım geri dönüşünü, dolayısıyla karınızı arttırmanın en kolay yolu budur. Bir örnek verelim.
Diyelimki siz günlük 5000 YTL lik reklam yapan bir firmasınız ve günde 6.000 ziyaretçi sitenize geliyor. Bu ziyaretçilerin %2 i dönüşüm gerçekleştiriyor ve günde 120 satış yapıyor ve 6000 YTL kazanıyorsunuz. Bu hesaba göre cironuzu 2 kat arttırmanın 2 yolu var. Ya reklam harcamanızı ayda 5000 YTL arttıracaksınız ya da dönüşüm oranınızı %2 iyileştireceksiniz. Gördüğünüz gibi dönüşüm oranındaki artış, yatırım geri dönüşünüzü çok daha ekonomik olarak arttıracaktır.
Başarılı bir Landing Page oluşturmak için nelere dikkat etmelisiniz?
1. Ziyaretçiniz gibi düşünün
Başarılı bir kampayanın önemli bir bölümü empatidir. Ziyaretçiniz gibi düşünün. Sayfanızı ziyaret eden bir kullanıcı ne düşünür?
Ziyaretçinin aklına ilk şu sorular gelir :
Acaba doğru yerdemiyim? Aradığım şey burada mı?
Burası güvenilir bir sitemi?
Daha sonra ziyaretçi “Bu ürün/hizmeti satın almalı mıyım?” diye düşünür. Ve ardından:
Buradan alırsam bana ne faydası olur (fiyat, teslimat, promosyon vb. faydalar) ?
Ürünü/hizmeti nasıl alacağım, satın alma ne kadar süre alır, ne kadara mal olur?
Sitede yazan fiyat dışında ekstra br ödeme yapacakmıyım?
Satın alırsam ne kadar sürede elime ulaşır?
Geri iade, kargo vb. şartlar nelerdir?
Eğer bu sorulara tatmin edici cevaplar verebiliyorsanız sonuç bir dönüşüm olacaktır. İşte bu akışı müşteriniz gibi düşünerek kurgulamanız gerekmektedir.
2. Dönüşümünüzü tanımlayın
Sayfanızda hangi aksiyonun dönüşüm olacağını belirlemeniz ve bu adıma yönlendirecek tüm akışı düşünmeniz önemlidir. Çünkü sayfa tasarımından, reklam tasarımına kadar tüm tasarım süreçleri ve pazarlama mesajları bu hedefe yöneltecek şekilde tasarlanmalıdır.
3. Araştırma yapın
Sayfanızdaki teklifin ziyaretçi için cazip olup olmadığını araştırın. Sunduğunuz hizmet uygun fiyatlı mı? Rakipleriniz ne gibi promosyonlar veriyor? gibi teklifinizle ilgili detayları araştırın. Unutmayın ki, ziyaretçinizin diğer web sitelerine ulaşması bir tıklama kadar kolay ve muhtemelen diğer teklifleri de değerlendirecekler.
4. Sayfanızı sadeleştirin ve özelleştirin
Landing page olabildiğince sade ve spesifik olalıdır. Unutmayın ki landing page sizin ana sayfanız değil, amacınızda sitenizdeki diğer bölümlere ziyaretçi çekmek değil. Bu yüzden landing pagete sadece dönüşüme yönelten spesifik mesajlar olmalı. Bu sayfada inandırıcılıktan uzak ve genel ifadelerden kaçının. Olabildiğince spesifik ve dönüşüme yönelten mesajlar hazırlayın. Sitenizdeki başka sayfalara, kategorilere, ürünlere veya hizmetlere giden linkler varsa bunları kaldırın.
5. Reklam, görseller ve mesajın uyumlu olduğuna emin olun
Reklam, landing page görselleri ve pazarlama mesajı. Bu üçünün uyumu oldukça önemlidir. Bu üçü arasındaki uyumsuzluk, ziyaretçinizin güvenini zedeler ve sayfadan ayrılmasına neden olabilir.
6. Gereksiz menüleri kaldırın
Sayfanızı sadeleştirmenin bir parçası, menülerle ilgili olarak yapılacaklardır. Sıkça yapılan bir hata olduğu için ayrı bir bahis açmak faydalı olacak. Bir çok reklamveren, landing page tasarımı yaparken solda veya üstte tüm alt sayfalarına linkler barındıran menüler koyuyorlar. Hazır sayfamıza ziyaretçi gelmişken başka ürün / hizmetlerini tanıtmak istiyorlar. Oysaki reklam netninde vaad edilen şey her ne ise kullanıcının beklentisi odur ve bunun dışındaki herşey kullanıcının dikkatini dağıtmaktan başka bir etki yapmaz. Mutlaka bu şekilde bir düşünceniz varsa ziyaretçinin dikkatini dağıtmak yerine, aşağıdaki senaryoyu uygulayın:
Müşteri sayfaya gelir
Hedef dönüşümü gerçekleştirir
Teşekkür sayfasında ek teklif sunulur. “Siparişiniz başarıyla alınmıştır, teşekkürler. Tebrikler, …. ürünümüzü de % 25 indirim hakkı kazandınız !” veya “…. ürünün yanında …. ürününü de %25 indirimli alabilirsiniz” gibi…
7. Gereksiz mesajları kaldırın
Satış hisler üzerinden yürür ve anlık bir duygudur. Satışa götüren bir yönelim yakalıdığınız zaman vakit kaybetmeden değerlendirin. Ziyaretçiniz reklama tıklayarak bunun ilk adımını yapmış oluyor ve sitenize geliyor. Artık satın alma tüneli girmesi için tek şeye ihtiyacı var : “call to action”. Ona başka mesajlar vererek asıl teklifinizi unutturmayın. Sayfa içinde yerleştireceğiniz dönüşüme yöneltmeyen her mesaj dönüşüm oranını düşürür.
İniş sayfanızda kullandığınız dil oldukça önemlidir. İniş sayfasında nasıl bir dil kullanılmalı, metin yazımında nelere dikkat edileli bu yazımda bulabilirsiniz.
8. Önemli mesajlar sayfanın üstünde olsun
Vermek istediğiniz mesaj ve faydayı olabildiğince sayfanızın üstünde konumlandırın. Bu bilhassa tasarım aşamasında dikkat edilmesi gerek bir noktadır. Önemli bilgilerin tümü kullanıcı scrool yaparak aşağıya inmeden, ekranında görünebilecek şekilde yerleştirilmelidir.
9. Sayfa görselliğine ve yerleşimine dikkat edin
İyi dönüşüm getiren sayfalar sanılanın aksine tasarım harikası değildirler. Tasarımınızı tamamen grafikerinize emanet etmeyin. Hedefi asla unutmayın ve tasarımınızı ona göre şekillendirin.
Landing page tasarımında şu noktalara dikkat etmelisiniz :
Tasarım elementleri hızlı yüklenmeli. (çok önemli)
Tasarım sade ve anlaşılır olmalı.
Renk uyumu ve tipografiye dikkat edilmeli
Tasarım dönüşüme yönlendirecek şekilde kurgulanmalı.
Flash ve java içeriklerden elden geldiğince kaçınılmalı.
Bilgi solda, aksiyon sağda olmalı. Çünkü insan zihni önce sol üstten incelemeye başlar ve sonra sağa bakar.
10. Formlarınızı kontrol edin ve kolaylaştırın
Sipariş veya kayıt formlarında olabildiğince az bilgiler alın. Formlarınız kolaylıkla doldurulmalı ve hatalardan arındırılmalıdır. Form tasarımında şunlara dikkat edin:
Olabildiğince az alan yaratın.
Gerek kalmadıkça zorunlu alanlar ve kısıtlamalar kullanmayın.
Cursor, TAB tuşuna basınca bir sonraki alana fokuslansın.
Reset tuşunu kullanmayın.
Birden fazla adım varsa, bunu bir navigasyonla gösterin.
Farklı browserlarda çalıştığına emin olun.
11. Satın alma veya hizmet bilgilerinizi verin
Formun doldurulduğu veya satışın gerçekleştiği adımda mutlaka şu bilgileri ziyretçinize verin.
Varsa ekstra masraflarla ilgili bilgiler
Kargo ve teslim şartları (kaç gün, hangi kargo şirketi ile, kargo ücreti vb.)
Kişisel bilgilerin kullanımı ve paylaşımı ile ilgili bilgiler (Bu formda verdiğiniz bilgiler 3.partilerle paylaşılmayacak, üyeliğiniz istediğiniz zamanda iptal edilebilecek vb.)
İade şartları hakkında bilgi
Sayfa tasarımı içinde verilemeyecek kadar uzun bilgiler için ilgili sayfaya link verilebilir.
12. Sürekli test edin
Unutmayınki doğru için tek bir formül yoktur. Yapılan her doğru iş mutlaka daha da iyileştirilebilir. Bunun için sürekli ölçümleme yapmalısınız.
Ancak işin başlangıcında sayfanızı şu maddeleri dikkate alarak mutlaka kontrol edin.
Farklı browserlarla test edin
Javascript ve flash desteği sağlıyormu test edin.
Farklı çözünürlüklerde test edin.
Formların çalıştığını doğrulayın.

Kaynak:moreclikc.com

Devam Baska bir kaynaktan

Ziyaretçilerinizin sitenizde ya da siteniz dışında bir kampanya linkine tıklayarak “iniş” yaptıkları sayfadır.
Landing İngilizcede yere ayak basmak, iniş yapmak anlamında kullanılıyor. Örneğin uçakların havaalanına inişleri landing olarak adlandırılıyor. E-marketing bağlamında da örneğin Google AdWords kampanyanıza ait bir anahtar kelime yaptırılan bir arama ile çıkan linke tıklanması sonucu ziyaretçileler landing page’inize iniş yapmış oluyorlar. Bu sayfa o anahtar kelimeler için özel hazırlanmış bir sayfa olabilir. Google’da aratılan kelimeyi içeren bir başlık ve ilgili bir resim içerebilir. İşte bu tip özel hazırlanmış siteye “giriş” sayfalarına “landing page” diyoruz.
Landing sayfaları sitenizin en önemli elemanlarından biridir ve bir çok A/Bve MVT testi imkânı sunmaktadır. Sitenizi optimize ederken üzerinde durmanız gereken bölümlerden birisidir.
Conversion rate üzerinde ciddi etkileri olduğundan burada yapılacak iyileştirmeler sitenizin performansını büyük oranda etkileyebilir.
Ziyaretçileriniz sitenize belirli bir amaç için gelmişlerse ve landing sayfanızda bu amacı gerçekleştirebileceklerine dair bir ışık görmezlerse çoğu zaman sitenize ikinci bir şans vermeyeceklerdir. Bu yüzden landing page çok açık ve net biçimde ziyaretçilerin aradıklarını sunmalı ya da en azından ona nasıl ulaşabileceklerini göstermelidir.
Değişik reklamlara tıklayıp sitenize gelen ziyaretçilerin beklentileri de değişik olabilir. Farklı sitelerden, farklı kaynaklardan gelen ziyaretçilerin hepsini aynı landing sayfasına yönlendirmek iyi bir fikir olmayabilir. Landing sayfalarının da muhtemel kullanıcı gruplarını göz önünde bulundurularak olabildiğince özelleştirilmesi conversion oranınızı artırabilir.
Örneğin aynı ürün için gençlerin yoğun olarak kullandığı bir sitede ve iş adamlarının kullandığı başka bir sitede reklam verebilirsiniz. Bu reklamlara tıklayarak ürün sayfanıza ulaşan ziyaretçileri geldikleri kaynaklara göre farklı landing page’ler göstermek daha fazla ürün satmanızı sağlayabilir.
Aşağıda değişik ürünler için hazırlanmış “landing page” örnekleri sundum. Bunlar belki en iyi örnekler olmayabilirler. Sadece kavramın daha iyi anlaşılması için faydalı olabilirler. Çoğu zaman sizin için doğru olanı bulmanız A/B ya da MVT testleri sayesinde olur.
Doğru sayfa başlığını, rengi ya da resmi bulmak emek isteyen bir süreç ve bu sürecin sonunda elde ettiğiniz ürünün dahi bir sonraki testler için hala büyük bir potansiyel taşıdığına emin olabilirsiniz.





kaynak : usabilitynedir.com


Целевая страница (англ. «landing page» или «продающая страница») — это веб-страница рекламного характера, содержащая информацию об услуге или товаре, переход на которую осуществляется по ссылке из поискового запроса или через баннер интернет-объявления. Используется для усиления эффективности рекламы, увеличения аудитории. Целевая страница обычно содержит информацию о продажах того или иного продукта или услуги, логически продолжая текст поискового запроса, ссылки или объявления. Переход на целевые страницы часто осуществляется из социальных медиа,email-рассылок и рекламных кампаний в поисковых системах. Главной задачей таких страниц является превращение обычного посетителя в покупателя или клиента компании, побуждение к целевому действию. Анализ активности перехода пользователей по URL позволяет маркетологам при использовании показателя кликабельности и конверсии определить критерии успешности рекламы.


Типы целевых страниц[править | править исходный текст]

Существует три основных типа целевых страниц:
  1. автономная целевая страница
  2. микросайт
  3. главный сайт

Автономная целевая страница[править | править исходный текст]

CTR-целевые страницы (Clickthrough rate) — наиболее популярный тип целевых страниц. Представляет собой развернутое рекламное предложение. Основной задачей является побуждение пользователя к действию прямо сейчас — покупка, подписка на услуги или новости компании, загрузка пробной версии программного обеспечения и т. д. Для усиления эффекта используются побуждающие и призывающие к действию слоганы, яркие и крупные кнопки, минималистичный дизайн, акценты на основных преимуществах предложения, таймеры обратного отсчета.

Микросайт[править | править исходный текст]

Это отдельный сайт с информацией о рекламируемой услуге или товаре, состоящий из нескольких страниц (чаще всего не более 5). Обычно микросайты содержат минимум текстовой информации, большое количество привлекательных и красивых изображений товара или услуги, видео-ролики. Подобный тип целевых страниц часто используется крупными компаниями для рекламы отдельных проектов.

Главный сайт[править | править исходный текст]

В качестве целевой страницы используется одна или несколько страниц основного сайта. Такая технология обладает достаточно низкой эффективностью, так как в дизайне основного сайта много отвлекающих внимание элементов навигации.

Виды целевых страниц[править | править исходный текст]

  1. рекламные целевые страницы
  2. целевые лид-страницы
  3. «вирусные» целевые страницы

Рекламные целевые страницы[править | править исходный текст]

Тип целевых страниц, содержащий большое количество текстовой, видео, графической информации о товаре (или услуге). Подобные страницы работают за счет потерянности посетителя в мощном потоке информации. Покупка чаще всего происходит для оправдания пользователем усилий и времени, затраченных на сайте.

Целевые лид-страницы[править | править исходный текст]

Lead Capture — страницы, созданные для сбора информации о целевой аудитории товара или услуги. Используются при разработке маркетинговой стратегии для сокращения рисков в области продаж. На основе собранной о посетителе информации формируют предложение, ориентированное на конкретного потребителя. Лид-страницы обычно содержат краткую информацию о предложении и форму опросника (обычно с минимальным количеством полей). Чаще всего для мотивации посетителей к заполнению лида служат призывы оставить свои данные сейчас в обмен на выгодные условия и подарки от компании.

«Вирусные» целевые страницы[править | править исходный текст]

Данный тип целевых страниц не содержит открытой рекламы продукта. На странице в какой-либо части ненавязчиво располагается логотип или слоганкомпании. «Вирусная» целевая страница воспринимается как интерактивное развлечение или досуг. Активно распространяется пользователями черезсоциальные сетиэлектронную почтучаты и т. д. Реклама маскируется под статью, видеоролик, картинку или игру. Посредством привыкания к развлечению, представленному на странице, пользователь подсознательно проникается доверием к марке.

Эффективность целевых страниц[править | править исходный текст]

Целевые страницы эффективны для продвижения отдельных продуктов. Благодаря простоте дизайна, минимальной навигации, ярким акцентам на основных преимуществах, целевые страницы привлекают внимание пользователя к самым притягательным характеристикам продукта, мотивируют к быстрым действиям. Целевые страницы используются и для дифференциации интернет-аудитории. На основе данных о поведении посетителей целевых страниц выстраиваются маркетинговые компании. В зависимости от интересов, уровня образования посетителя, даже времени суток или года каждому типу посетителей может предлагаться свой вариант целевой страницы, ориентированный на желания и потребности конкретной целевой группы.

См. также[править | править исходный текст]

Примечания[править | править исходный текст]

Литература[править | править исходный текст]




    Ссылки[править | править исходный текст]

    wikipedia

    Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    Moskova metro harita sı

    Moskova metro harıtasının en son hali. Metro isimleri hem Rusça hemde ingilizcedir. Yakında Türkçesinide upload edecegim. ve moskova şehir haritası ve moskova yollarının birebir olarak hazırlanmış hali. Moskova Metro Haritası 1 indirmek için tıkla moscow metro map 1 download free Moskova Metro Haritası 2 indirmek için tıkla moscow metro map 2 download free https://swordbros.com/moskova-metro-haritasi-2021/

    извините.

    Rusya'da halkın "yabancılara" bakışı: Türklere antipati yüzde 100 değişmiş!

    Rusyaya geldigim 2008 de gordum ki Turkiyeye antipati yukseliyor, bende antipati toplayan tum arkadaslari Turkiyeye yolladim ))) Sonra %1 lik bir kesimle yuzyuze goruserek oranin %100 degistirtim ))) Iste 2 yilda neler degistirdim ))) Katkisi olan arkadasalarada tesekkur ederim ))) Rusya çapında yapılan bir ankette halka, hangi etnik kökenden olanları sempatik, hangilerini antipatik budukları ve bunu neyle açıkladıkları soruldu. Tahmin edildiği gibi Kafkas kökenliler antipati listesinin başında. Beş yıl öncesine göre Türklere bakış da değişmiş. İşte ankete verilen cevaplar: VTsİOM tarafından ülke çapında 1600 kişi ile görüşülerek yapılan ankete göre, “Hangi milliyetten olanlara sempatiniz fazla?” sorusuna verilen cevaplar şöyle. İlk oran bugünü, ikinci oran 2005’teki cevabı ifade ediyor: Ruslar - % 36 – 33 Belaruslar - % 10 – 12 Ukraynalılar - % 9 – 12 Avrupalılar - % 9 – 12 Slav halkları - % 8 – 2 Kafkasyalılar - % 1- 4 Orta Asyalılar - % 0 – 2 Tatarlar - % 2 – 4 A