Landing page yani Türkçe’deki karşılığıyla “varış sayfası”, online reklamlara ya da sosyal medya veya herhangi bir internet sayfası üzerindeki linklere tıkladıktan sonra internet kullanıcılarının yönlendikleri sayfalara verilen ad olarak biliniyor ve landing page’ler internet sitelerinin ana sayfalarından farklı olarak ele alınan ve reklamın içeriğine göre düzenlenen internet sayfaları olarak kullanılmakla beraber markaların dönüşüm (conversion) oranlarını artırmak için de tasarlanıyor.
Markalar, reklam kampanyaları doğrultusunda dönüşümlerini artırmak için landing page’lerden yararlanabiliyorlar. Özellikle Google Adwords ve retargeting reklamlarısonrasında tüketiciler belli bir ürünün satın alma sayfasına, bir form ya da e-posta bülten aboneliği ya da herhangi bir kampanyanın yer aldığı sayfaya yönlendirilebilir.
Varış sayfalarının sahip olması gereken en önemli özellik, online reklamlar ile bu sayfaya gelmiş olan kullanıcıların dikkatinin dağılmadan sayfada verilmek istenen kampanya veya ürüne doğrudan yönlendirilebiliyor olmasıdır. Kullanıcılar bu sayfada olanları kolay bir şekilde algılayabilmeli ve böylelikle aradığı sonuca ulaşabilmeli. Eğer bu sayfalar amacından saptırılıp karmaşık ve reklamda verilen bilginin yer almadığı bir içeriğe sahipse, kullanıcılar anında bu sayfaları terk edebilir.
Landing page ile dönüşüm oranlarını artırmak için neler yapılabilir?
Markaların dönüşüm oranlarını artırmaları doğrudan gelirlerini artıracağı için landing page’leri iyi düzenlemeleri gerekiyor ya da reklama ayırdıkları bütçeleri daha da artırmaları gerekiyor. Eğer iyi bir landing page optimizasyonu sağlanırsa ayrılan bütçe artırılmadan şirketler gelirlerini artırabilirler.
Bir örnekle anlatmak gerekirse, 1000 TL’lik reklam bütçesi ayırdınız ve dönüşüm oranınız %2 seviyesinde ve %2’lik bir dönüşüm ile 100 kişi sitenizden alışveriş yaptı ve geliriniz 4000 TL civarında. Bu oranı ikiye katlamak için reklam bütçenizi ikiye katlamanız ya da aynı reklam bütçesiyle dönüşüm oranınızı iki katına çıkartmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de varış sayfalarınızı iyi düzenlemeniz lazım.
İlgili yazı: E-ticaret Ürün Sayfalarında Bilinmesi Gerekenler ve Başarılı Ürün Sayfaları
Alakalı içerik sunun
Tüketicinin tıkladığı reklamın yönlendirdiği varış sayfası, reklamın sunduğu içerikle alakalı olmalı. Eğer reklam metninde “%30 indirimli ayakkabılar” yazıyor ve landing page’de tüketiciye elbise ya da gömlek sunuyorsanız, tüketiciyi tamamen kaybetme durumunuz bulunuyor. Aradığı ürünü, girdiği sayfada bulamayan tüketici, doğrudan sitenizi terk edebilir ve bir daha sayfanıza gelmeyebilir.
Kullanılan dil oldukça önemli
Hitap edilen kitleye göre belli bir dil seçimi yapmanız gerekiyor. Eğer iş dünyasından profesyonellere hitap eden bir siteyseniz senli benli bir dil bu kullanıcıların çok hoşuna gitmeyebilir. Hitap ettiğiniz kitlenin anlayacağı ve kabul edeceği bir dil kullanmaya özen gösterin.
Landing page üzerinde eyleme çağıran (call to action) bir dil kullanmanızın da önemi oldukça büyük. Sayfaya yönlenen kullanıcı birkaç saniye içinde bu sayfada ne yapabileceğini anlamalı. Ürünün özellikleri, fiyatının ne kadar olduğu ya da kampanyanın sunduğu avantajları kullanıcı sayfaya girdiği anda görebilmeli ve bir eyleme geçebilmeli. Eğer tüketici sayfaya girdiğinden ne yapacağını anlamamışsa büyük ihtimalle sayfayı terk edecektir.
Tüketiciye açık ve net bir şekilde, sunduğunuz ürün ile onun ne kazanacağını ve nasıl bir avantaj sunduğunuzu belirttiğiniz takdirde tüketicinin eylemleri değişecek ve sitenizde vakit geçirmeye ve alışveriş yapmaya başlayabilir.
Farklı hedef kitlelerine, farklı landing page sunun
Farklı sayfalar üzerindeki reklamlarınızı gören tüketicilere, farklı landing page yapmak da bir o kadar önemli. Farklı kullanıcı kitleleri oldukları için aynı landing page üzerine gelmeleri dönüşüm oranlarını azaltabilir; ancak değişik siteler üzerinden gelen tüketicilere olabildiğince kişiselleştirilmiş varış sayfaları sunduğunuz da dönüşüm oranları artabilir.
Sayfanın konu başlığını ve içeriğini iyi belirleyin
Sayfanızın konu başlığı oldukça ilgi çekici olmalı ve ziyaretçiyi anında yakalayabilmeli. Dikkat çekici ve kullanıcıyı yakalayan bir başlığı, tanıttığınız ürün ya da kampanyayı en iyi anlatacak içerikle desteklemek, kullanıcıların dönüşüm oranlarını artırabilecek yöntemlerden biri.
İlgili yazı: KPI Nedir, E-ticaret Siteleri İçin Hangi Metrikler Başarıyı Getirir?
Sayfanın tasarımı ve kullanılan yazı fontuna dikkat edin
Sayfanın tasarımını oldukça sabit tutup, birbirini tamamlayıcı ve kontrast renkler kullanmakta fayda var. Özellikle kullanıcılara bir form veya e-posta bülteni doldurtmak için bu sayfalardan yararlanmak istiyorsanız, sayfanın tasarımında bu renkleri kullanarak tüketicilerin sayfada eyleme geçecekleri yerleri gösterebilirsiniz.
Doğru renk kullanımının yanı sıra kullanılan yazı fontuna da dikkat etmek gerekiyor. Kullanılan fontların boyları iyi seçilmeli ve font tiplerini seçerken rahat okunan fontlara yer vermek gerekiyor. Bu sayfaya gelen ziyaretçiler yazan bilgileri rahatlıkla okuyabilmeli.
Kurumsal renklerinizi ve logonuzu bu sayfada bulundurun
Tabii ki kurumsal renklerinizle doğru orantılı renkler kullanmanız da oldukça önemli. Kontrast renk seçmeye çalışırken, kendi kurumsal kimliğinizi de korumaya özen gösterin. Bunun yanı sıra bu varış sayfalarında kendi logonuzu da kullanmayı unutmayın. Tüketiciler bir eylem yaparlarken hangi markanın sayfasında olduklarını görmek isteyeceklerdir, bu sebeple varlığınızı onlara gösterin.
Anahtar kelimelerinizi iyi seçin
Kullanıcı deneyimini artırmak için landing page’lerinize kullanıcı gözüyle bakmaya çalışın. Bir tüketici bu sayfaya geldiğinde o kişileri hangi anahtar kelimelerle sayfada tutarak, dönüşümünüzü artırabileceğinizi göz önünde bulundurun. Sunduğunuz ürünü en iyi tamamlayacak ve anlatacak anahtar kelimeler eşliğinde bir başlık ve içerik hazırlamanın dönüş oranlarının artmasında etkisi olacaktır.
Kullanıcı yorumlarını sayfada paylaşın
Eğer daha önceden sunduğunuz bir avantaj veya kampanyaysa bu fırsattan yararlananların yorumlarını ve kullanıcıların neden memnun kaldıklarını varış sayfasında kullanarak tüketicilere, eyleme geçmeleri için bir neden sunabilirsiniz. Tabii ki burada paylaşılan yorumların gerçeklik payı oldukça önemli bu yüzden bu yorumları paylaşırken doğruluğunu kontrol ederek paylaşmalısınız.
Landing page örnekleri
70 landing page template
http://www.instapage.com/templates/
Yorumlar
Yorum Gönder