Ana içeriğe atla

Landing Page (Varış Sayfası) Nedir, Landing Page ile Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır?

Landing page yani Türkçe’deki karşılığıyla “varış sayfası”, online reklamlara ya da sosyal medya veya herhangi bir internet sayfası üzerindeki linklere tıkladıktan sonra internet kullanıcılarının yönlendikleri sayfalara verilen ad olarak biliniyor ve landing page’ler internet sitelerinin ana sayfalarından farklı olarak ele alınan ve reklamın içeriğine göre düzenlenen internet sayfaları olarak kullanılmakla beraber markaların dönüşüm (conversion) oranlarını artırmak için de tasarlanıyor.
Markalar, reklam kampanyaları doğrultusunda dönüşümlerini artırmak için landing page’lerden yararlanabiliyorlar. Özellikle Google Adwords ve retargeting reklamlarısonrasında tüketiciler belli bir ürünün satın alma sayfasına, bir form ya da e-posta bülten aboneliği ya da herhangi bir kampanyanın yer aldığı sayfaya yönlendirilebilir.
Varış sayfalarının sahip olması gereken en önemli özellik, online reklamlar ile bu sayfaya gelmiş olan kullanıcıların dikkatinin dağılmadan sayfada verilmek istenen kampanya veya ürüne doğrudan yönlendirilebiliyor olmasıdır. Kullanıcılar bu sayfada olanları kolay bir şekilde algılayabilmeli ve böylelikle aradığı sonuca ulaşabilmeli. Eğer bu sayfalar amacından saptırılıp karmaşık ve reklamda verilen bilginin yer almadığı bir içeriğe sahipse, kullanıcılar anında bu sayfaları terk edebilir.

Landing page ile dönüşüm oranlarını artırmak için neler yapılabilir?

Markaların dönüşüm oranlarını artırmaları doğrudan gelirlerini artıracağı için landing page’leri iyi düzenlemeleri gerekiyor ya da reklama ayırdıkları bütçeleri daha da artırmaları gerekiyor. Eğer iyi bir landing page optimizasyonu sağlanırsa ayrılan bütçe artırılmadan şirketler gelirlerini artırabilirler.
Bir örnekle anlatmak gerekirse, 1000 TL’lik reklam bütçesi ayırdınız ve dönüşüm oranınız %2 seviyesinde ve %2’lik bir dönüşüm ile 100 kişi sitenizden alışveriş yaptı ve geliriniz 4000 TL civarında. Bu oranı ikiye katlamak için reklam bütçenizi ikiye katlamanız ya da aynı reklam bütçesiyle dönüşüm oranınızı iki katına çıkartmanız gerekiyor. Bunu yapmak için de varış sayfalarınızı iyi düzenlemeniz lazım.
İlgili yazı: E-ticaret Ürün Sayfalarında Bilinmesi Gerekenler ve Başarılı Ürün Sayfaları

Alakalı içerik sunun

Tüketicinin tıkladığı reklamın yönlendirdiği varış sayfası, reklamın sunduğu içerikle alakalı olmalı. Eğer reklam metninde “%30 indirimli ayakkabılar” yazıyor ve landing page’de tüketiciye elbise ya da gömlek sunuyorsanız, tüketiciyi tamamen kaybetme durumunuz bulunuyor. Aradığı ürünü, girdiği sayfada bulamayan tüketici, doğrudan sitenizi terk edebilir ve bir daha sayfanıza gelmeyebilir.

Kullanılan dil oldukça önemli

Hitap edilen kitleye göre belli bir dil seçimi yapmanız gerekiyor. Eğer iş dünyasından profesyonellere hitap eden bir siteyseniz senli benli bir dil bu kullanıcıların çok hoşuna gitmeyebilir. Hitap ettiğiniz kitlenin anlayacağı ve kabul edeceği bir dil kullanmaya özen gösterin.
Landing page üzerinde eyleme çağıran (call to action) bir dil kullanmanızın da önemi oldukça büyük. Sayfaya yönlenen kullanıcı birkaç saniye içinde bu sayfada ne yapabileceğini anlamalı. Ürünün özellikleri, fiyatının ne kadar olduğu ya da kampanyanın sunduğu avantajları kullanıcı sayfaya girdiği anda görebilmeli ve bir eyleme geçebilmeli. Eğer tüketici sayfaya girdiğinden ne yapacağını anlamamışsa büyük ihtimalle sayfayı terk edecektir.
Tüketiciye açık ve net bir şekilde, sunduğunuz ürün ile onun ne kazanacağını ve nasıl bir avantaj sunduğunuzu belirttiğiniz takdirde tüketicinin eylemleri değişecek ve sitenizde vakit geçirmeye ve alışveriş yapmaya başlayabilir.

Farklı hedef kitlelerine, farklı landing page sunun

Farklı sayfalar üzerindeki reklamlarınızı gören tüketicilere, farklı landing page yapmak da bir o kadar önemli. Farklı kullanıcı kitleleri oldukları için aynı landing page üzerine gelmeleri dönüşüm oranlarını azaltabilir; ancak değişik siteler üzerinden gelen tüketicilere olabildiğince kişiselleştirilmiş varış sayfaları sunduğunuz da dönüşüm oranları artabilir.

Sayfanın konu başlığını ve içeriğini iyi belirleyin

Sayfanızın konu başlığı oldukça ilgi çekici olmalı ve ziyaretçiyi anında yakalayabilmeli. Dikkat çekici ve kullanıcıyı yakalayan bir başlığı, tanıttığınız ürün ya da kampanyayı en iyi anlatacak içerikle desteklemek, kullanıcıların dönüşüm oranlarını artırabilecek yöntemlerden biri.
İlgili yazı: KPI Nedir, E-ticaret Siteleri İçin Hangi Metrikler Başarıyı Getirir?

Sayfanın tasarımı ve kullanılan yazı fontuna dikkat edin

Sayfanın tasarımını oldukça sabit tutup, birbirini tamamlayıcı ve kontrast renkler kullanmakta fayda var. Özellikle kullanıcılara bir form veya e-posta bülteni doldurtmak için bu sayfalardan yararlanmak istiyorsanız, sayfanın tasarımında bu renkleri kullanarak tüketicilerin sayfada eyleme geçecekleri yerleri gösterebilirsiniz.
Doğru renk kullanımının yanı sıra kullanılan yazı fontuna da dikkat etmek gerekiyor. Kullanılan fontların boyları iyi seçilmeli ve font tiplerini seçerken rahat okunan fontlara yer vermek gerekiyor. Bu sayfaya gelen ziyaretçiler yazan bilgileri rahatlıkla okuyabilmeli.

Kurumsal renklerinizi ve logonuzu bu sayfada bulundurun

Tabii ki kurumsal renklerinizle doğru orantılı renkler kullanmanız da oldukça önemli. Kontrast renk seçmeye çalışırken, kendi kurumsal kimliğinizi de korumaya özen gösterin. Bunun yanı sıra bu varış sayfalarında kendi logonuzu da kullanmayı unutmayın. Tüketiciler bir eylem yaparlarken hangi markanın sayfasında olduklarını görmek isteyeceklerdir, bu sebeple varlığınızı onlara gösterin.

Anahtar kelimelerinizi iyi seçin

Kullanıcı deneyimini artırmak için landing page’lerinize kullanıcı gözüyle bakmaya çalışın. Bir tüketici bu sayfaya geldiğinde o kişileri hangi anahtar kelimelerle sayfada tutarak, dönüşümünüzü artırabileceğinizi göz önünde bulundurun. Sunduğunuz ürünü en iyi tamamlayacak ve anlatacak anahtar kelimeler eşliğinde bir başlık ve içerik hazırlamanın dönüş oranlarının artmasında etkisi olacaktır.

Kullanıcı yorumlarını sayfada paylaşın

Eğer daha önceden sunduğunuz bir avantaj veya kampanyaysa bu fırsattan yararlananların yorumlarını ve kullanıcıların neden memnun kaldıklarını varış sayfasında kullanarak tüketicilere, eyleme geçmeleri için bir neden sunabilirsiniz. Tabii ki burada paylaşılan yorumların gerçeklik payı oldukça önemli bu yüzden bu yorumları paylaşırken doğruluğunu kontrol ederek paylaşmalısınız.

Landing page örnekleri

landing page örneği
landing page örneği
landing page örneği


landing page örneği

http://eticaretmag.com/


70  landing page template

http://www.instapage.com/templates/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Moskova metro harita sı

Moskova metro harıtasının en son hali. Metro isimleri hem Rusça hemde ingilizcedir. Yakında Türkçesinide upload edecegim. ve moskova şehir haritası ve moskova yollarının birebir olarak hazırlanmış hali. Moskova Metro Haritası 1 indirmek için tıkla moscow metro map 1 download free Moskova Metro Haritası 2 indirmek için tıkla moscow metro map 2 download free https://swordbros.com/moskova-metro-haritasi-2021/

извините.

Rusya'da halkın "yabancılara" bakışı: Türklere antipati yüzde 100 değişmiş!

Rusyaya geldigim 2008 de gordum ki Turkiyeye antipati yukseliyor, bende antipati toplayan tum arkadaslari Turkiyeye yolladim ))) Sonra %1 lik bir kesimle yuzyuze goruserek oranin %100 degistirtim ))) Iste 2 yilda neler degistirdim ))) Katkisi olan arkadasalarada tesekkur ederim ))) Rusya çapında yapılan bir ankette halka, hangi etnik kökenden olanları sempatik, hangilerini antipatik budukları ve bunu neyle açıkladıkları soruldu. Tahmin edildiği gibi Kafkas kökenliler antipati listesinin başında. Beş yıl öncesine göre Türklere bakış da değişmiş. İşte ankete verilen cevaplar: VTsİOM tarafından ülke çapında 1600 kişi ile görüşülerek yapılan ankete göre, “Hangi milliyetten olanlara sempatiniz fazla?” sorusuna verilen cevaplar şöyle. İlk oran bugünü, ikinci oran 2005’teki cevabı ifade ediyor: Ruslar - % 36 – 33 Belaruslar - % 10 – 12 Ukraynalılar - % 9 – 12 Avrupalılar - % 9 – 12 Slav halkları - % 8 – 2 Kafkasyalılar - % 1- 4 Orta Asyalılar - % 0 – 2 Tatarlar - % 2 – 4 A