A/B testing konusu Türkiye için görece yeni bir konu. Bazı firmalar bu işe yıllar önce başlamış olsalar da
çoğu firma ya test yapacak kaynak bulamıyor, ya da önemini anlamıyor.
Değerlendirdiğim 35 e-ticaret firmasından sadece 5'inin A/B testing araçlarını kullanıyor olması bunu açık ve net bir şekilde gösteriyor.
Merkezi yurt dışında olan bazı firmalar oradan getirdikleri know-how aracılığıyla daha kolay yol alabiliyor. Örneğin kapanan Rocket firmasının A/B testlerini yoğun olarak kullandığını arkadaşlarımızdan duyuyoruz. Türkiye'nin sektörün ilk aktörlerinden olan Yemekesepeti de bu konuda yol katetmiş durumda. Piyasadaki en gelişmiş ürünü (Omniture Test&Target)kullanıyor olmaları da bunu gösteriyor.
Bunun dışında marketi Visual Website Optimizer ve Optimizely gibi daha ucuz ürünler domine edecek gibi görünüyor. Hali hazırda otel.com (Met Global), Bonubon ve Şehirfırsatı tarafından kullanılıyor oluşu da bunu gösteriyor.
Buna ek olarak DSM grup altındaki Trendyol ve Modagram Optimizely adlı ürünü kullanıyor. Hem fiyat konumlandırması hem de özellik olarak Visual Website Optimizer ve Optimizely
birbirine çok benziyor. Test&Target'la karşılaştırıldığında data analizi olanakları her ne kadar sınırlı olsa da implementasyon zamanlarını düşürmesinden ve daha az IT kaynağı gerektirmesinden dolayı tercih ediliyor.
Amerika ve Avrupa landing sayfalarını, satın alma sayfalarını, anasayfalarını her gün teste tabi tutarken bizim daha alacağımız çok yol var bu konuda. Bir sene sonra bu analizi tekrar yaptığımızda bakalım tablo nasıl değişmiş olacak.
Lütfen siz de yorumlarınızı yazın, birlikte tartışalım.
Yorumlar
Yorum Gönder