Ana içeriğe atla

Bir CIO ve bir CTO arasındaki fark nedir?

‘CIO’ ve ‘CTO’ çoğunlukla birbirlerinin yerine kullanılsa da eş anlamlı değiller. CIO ve CTO rollerinin anlam bulanıklığını gidermek amacıyla bu iki rol arasındaki farkı anlatıyoruz…


CTO: Chief Technology Officer = Teknoloji Müdürü
CIO : chief information officer

Modern işletme çerçevesinde, bir CIO ya da CTO ya da belki IT direktörü ya da teknoloji başkanı tarafından denetlenen teknoloji ve IT operasyonuna sahip olmayan büyük bir organizasyon bulmanız zor olabilir. Peki bu pozisyonlar endüstri ve organizasyona bağlı olarak ne derece farklı roller üstleniyor? Bu sorunun aslında tek kesin cevabı ise CIO ve CTO arasındaki farkın hem ‘her şey’ olduğu, hem de ‘hiçbir şey’ olmadığıdır. Ancak roller arasında ortak olan bazı farklı istatiksel, işlevsel ve eğilimler bulunuyor.


Maaşı ve Yönetimdeki yeri

Her iki rolün beceri setindeki belirgin benzerliklerine rağmen, CIO’lar ile CTO’lar arasında bir maaş farkı mevcut. İK ve IT destek hizmeti şirketi Harvey Nash’e göre CTO’lar dünya genelinde ortalama 169.535 $ maaş alıyor. Şirketin 2016 anketinde CIO’lara daha fazla para ödendiğini sonucu çıkmıştı.
Şirketin raporunda ayrıca, CIO’ların yüzde 57’sinin organizasyonlarında yönetim kurulunda yer aldığını ve yüzde 67’sinin de 2017 yılında stratejik etkilerinin artmasını beklediğini de ortaya koyuyor. Ancak CIO, genel işletme stratejisiyle meşgulken, dijital ortam da IT ekibinde yeni roller yarattı ve CTO’nun IT ürünlerini kullanması için yer açmış oldu. Bu, iki rolü de bir arada tutmanın bir sonucu olabilir, peki CIO ve CTO arasındaki fark nedir? Gerçekte bir çok organizasyonda, CIO’nun ve CTO’nun rolleri ve sorumlulukları arasında bulanık bir çizgi mevcuttur.
Bu aşamada CEO, hem görevlerindeki rolleri doğru bir şekilde anlayabilmeleri ve yönetebilmeleri için hem de daha geniş bir organizasyonun kendileri ile etkin bir şekilde etkileşim kurabilmeleri için hem CIO’ların hem de CTO’nun sorumluklarını tanımlaması gerekiyor.

CIO ve CTO arasındaki işlevsel fark

Geleneksel bir CIO’nun geçmişi büyük olasılıkla IT operasyonlarına dayanır. Ancak gelişen talepler modern bir CIO için teknolojiyle ilgili olan iş liderliğinde bir iş fonksiyonu yaratarak rollerine daha fazla beceri ve sorumluluk katmış oldu. Modern bir CIO daha az IT odaklı hale geldi. Stratejik liderler olarak iş dili ile ilgili teknolojik konuları yönetim kuruluna, C-seviyeye ve tüm organizasyona ilettikleri gibi operasyonel verimlilik, kararlı IT ve tasarruf maliyetleri gibi başlıca endişeleri de görevlerinde olduğu gibi kaldı.
CTO’nun bazı durumlarda rolü, öncelikli odağı olarak iş ve dış müşterilere en yeni teknolojiyi sunmasıyla IT platformunun dış yüzü haline geldi. CTO’lar işletmenin teknik gereksinimlerini ve bu ihtiyaçları desteklemek için piyasada hangi araçların mevcut olduğunu bilmek zorundalar. Bir CIO’nun odak noktası ise şirketin dijital stratejisinin iş stratejisiyle uyumlu olmasını sağlamak, üretmek ve ticari başarıyı devam ettirmektir. CTO’nun da bu vizyonun gerçekleşmesine yardımcı olması gerekiyor. Dolayısıyla onların teknolojinin nasıl çalıştığına ve her ürünün iş tarafından kullanılan diğer araçlarla nasıl çalışacağına dair derin bir anlayışları olması gerekiyor.

Her bir rol hangi becerilere ihtiyaç duyar?

Bir CIO’nun gerektirdiği beceriler zaman içinde gelişti ve dönüştürücü bir CIO da iş sürecinde yeni sorumluluklara açık olmalı. Modern bir CIO, üst yöneticilerle uyum içinde bir iş lideri ve stratejik düşünür olması gerekliydi. Neticesinde temel becerileri; daha geniş bir teknoloji birikimine sahip olmak, iş dünyası liderleriyle ilişkiler kurmak ve kuruluşun finansal, İK ve pazarlama departmanlarıyla yakından çalışmak için IT’den uzaklaştı. Bu beceri ve sorumluluklar, CIO’nun sağladığı hizmetlerde yaratıcı ve etkili olmasını mümkün kıldı. Ve elbette, uygulanan dijital ürünlerden değer yaratmak da organizasyona güvenilirlik ve itibar katması da mümkün.
CIO’lar bazı sorumluluklarından dolayı CTO’ları geçiyor. Harvey Nash’e göre, bir CTO’nun odak noktası; müşteri bağlılığını yüzde 15 oranında artırma önceliğiyle birlikte müşterilere ürün dağıtımı yapmak. Bazı organizasyonlarda CTO’nun işe alınmasıyla işe değer katmada daha büyük bir fırsat yaratması beklenir. Yenilikçilik ve yaratıcılık gereksinimi, CTO’ların rollerini tam olarak yerine getirmek için muhafaza etmeleri gereken bir yetenektir.
CTO’luk teknik bilgi ve liderlik beceriler gerektirir. Onlar IT projeleri ile meşgul olur ve işe yeni ve ilgili araçlar kazandırırlar. Bu, bir CTO’nun kullanıcılarına ürün sunmasına olanak tanırken, kendi hedef kitlesine de uyarlanmış ve öncelikli olarak müşterilerin ihtiyaçlarını ortaya koymaya odaklanmış olmasını gerektirir. Bir CTO, müşteri bağlılığını yeni formlarını teşvik eden teknolojiyi sağlamaktan sorumludur. Harvey Nash’e göre, CTO’nun yüzde 23’lük yüzdesi talepleri karşılamak için teknolojiyi kullanırken kullanıcılarla iletişim kurmanın yeni yollarını yaratmada zorlanıyor.
Kriz döneminde CIO
CIO rolü, son yıllarda bir takım değişiklikler yaşadı. CIO’lar artık çoğunlukla inovasyon gündemi ve işletme dönüşümü konusunda ön planda. Gerçekten de, yönetim kurulunu yeni teknolojiler ve iş modelleri tarafından sağlanan fırsatlar konusunda eğiterek organizasyonuna güven sağlıyorlar.
Bu iki rolün ayırt edici özelliklerine hızlı bir bakış:

CIO

  • Şirketin en iyi teknoloji altyapısı yöneticisi olarak görev yapmaktadır.
  • Kuruluşun iç IT operasyonlarını yürütür.
  • İş süreçlerini teknoloji ile hızlandırmak için çalışır.
  • İç müşterilere odaklanır (kullanıcılar ve işletme birimleri)
  • Şirketin IT altyapısını iş öncelikleriyle uyumlu hale getirir.
  • Şirketin karlılığını artırmak için stratejiler geliştirir
  • Başarılı olabilmek için nitelikli ve organize bir yönetici olmak zorundadır.

CTO

  • Şirketin en iyi teknoloji mimarı olarak görev yapmaktadır.
  • Kuruluşun mühendislik grubunu çalıştırır.
  • Şirketin ürün tekliflerini geliştirmek için teknolojiyi kullanır.
  • Dış müşterilere odaklanır (Alıcılar)
  • Şirket ürünlerini geliştirmek için çözüm tedarik eden sağlayıcılarla birlikte çalışır ve yönetir.
  • Şirketin ürün mimarisini iş öncelikleriyle uyumlu hale getirir.
  • Şirketin gelirini artıracak stratejiler geliştirir
  • Başarılı olmak için yaratıcı ve yenilikçi bir teknoloji uzmanı olmak zorundadır.

credit : swordbros.ru and compueterworld.com.tr 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Moskova metro harita sı

Moskova metro harıtasının en son hali. Metro isimleri hem Rusça hemde ingilizcedir. Yakında Türkçesinide upload edecegim. ve moskova şehir haritası ve moskova yollarının birebir olarak hazırlanmış hali. Moskova Metro Haritası 1 indirmek için tıkla moscow metro map 1 download free Moskova Metro Haritası 2 indirmek için tıkla moscow metro map 2 download free https://swordbros.com/moskova-metro-haritasi-2021/

извините.

Rusya'da halkın "yabancılara" bakışı: Türklere antipati yüzde 100 değişmiş!

Rusyaya geldigim 2008 de gordum ki Turkiyeye antipati yukseliyor, bende antipati toplayan tum arkadaslari Turkiyeye yolladim ))) Sonra %1 lik bir kesimle yuzyuze goruserek oranin %100 degistirtim ))) Iste 2 yilda neler degistirdim ))) Katkisi olan arkadasalarada tesekkur ederim ))) Rusya çapında yapılan bir ankette halka, hangi etnik kökenden olanları sempatik, hangilerini antipatik budukları ve bunu neyle açıkladıkları soruldu. Tahmin edildiği gibi Kafkas kökenliler antipati listesinin başında. Beş yıl öncesine göre Türklere bakış da değişmiş. İşte ankete verilen cevaplar: VTsİOM tarafından ülke çapında 1600 kişi ile görüşülerek yapılan ankete göre, “Hangi milliyetten olanlara sempatiniz fazla?” sorusuna verilen cevaplar şöyle. İlk oran bugünü, ikinci oran 2005’teki cevabı ifade ediyor: Ruslar - % 36 – 33 Belaruslar - % 10 – 12 Ukraynalılar - % 9 – 12 Avrupalılar - % 9 – 12 Slav halkları - % 8 – 2 Kafkasyalılar - % 1- 4 Orta Asyalılar - % 0 – 2 Tatarlar - % 2 – 4 A